Били ли са другарите на Павел религиозни? Waren die Begleiter des Paulus gläubig? Were Paul's

20.08.2023 06:05
#1
avatar

Quelle: Institut Für Christliche Forschung (IFCF)

Честно приятели. Има пасажи в Библията, които трябва да прочетете няколко пъти, за да ги разберете.

Деянията на апостолите ни разказват, че Павел бил на път за Дамаск, за да следва „новия път“, както християните се наричали в ранните дни, и че Исус му се явил като светлина на небето. Светлина, която спътниците му не виждат.

Деяния 9:3 Но когато беше на път и наближаваше Дамаск, внезапно го осия светлина от небето; 4 и той падна на земята и чу глас, който му казваше: Савле, Савле, защо ме гониш? 5 Но той каза: Господи, кой си Ти? Той каза: Аз съм Исус, когото ти гониш. 6 Стани и иди в града; ще ви бъде казано какво да правите. 7 Но мъжете, които бяха негови другари, стояха безмълвни; защото, въпреки че чуха гласа, не видяха никого.

Но това, което те възприемат, е този глас, който дойде от нищото за другарите на Павел. Днес някой би казал: Тъй като другарите не вярваха в Исус, това се изплю за тях.

И сега идва изненадата. Ако днес чуем глас от нищото, просто ще избягаме в паника. Не знаем накъде да отидем, но вървим.

Преживях това веднъж, когато видях светлинен феномен в небето, когато бях млад. Таксиметров шофьор изскочи от колата и избяга, а една възрастна жена дойде при мен и 2-ма спътници и попита: Какво беше това?

Така реагират уплашените хора, които не могат да си обяснят дадено явление. И какво правят другарите на Павел? Хващат го за ръка и го отвеждат в Дамаск.

Деяния 22:11 Но тъй като бях заслепен от яснотата на тази светлина и неспособен да виждам, бях воден за ръка от онези, които бяха с мен, и дойдох в Дамаск.

Така че изглежда така, сякаш явяването на Исус не би било толкова необичайно за тях.

Не мислиш ли?

Waren die Begleiter des Paulus gläubig?

Ganz ehrlich, Freunde. Es gibt Stellen in der Bibel, die man mehrfach lesen muss, um sie überhaupt zu verstehen.

Da erzählt uns doch die Apostelgeschichte, dass sich Paulus auf dem Weg nach Damaskus, um auch dort den „Neuen Weg“, so nannten sich die Christen in der Anfangszeit zu verfolgen und ihm Jesus als Licht am Himmel erscheint. Ein Licht, dass seine Mitreisenden nicht sehen.

Apostelgeschichte 9, 3 Als er aber auf dem Wege war und in die Nähe von Damaskus kam, umleuchtete ihn plötzlich ein Licht vom Himmel; 4 und er fiel auf die Erde und hörte eine Stimme, die sprach zu ihm: Saul, Saul, was verfolgst du mich? 5 Er aber sprach: Herr, wer bist du? Der sprach: Ich bin Jesus, den du verfolgst. 6 Steh auf und geh in die Stadt; da wird man dir sagen, was du tun sollst. 7 Die Männer aber, die seine Gefährten waren, standen sprachlos da; denn sie hörten zwar die Stimme, sahen aber niemanden.

Was sie aber wahrnehmen ist diese Stimme, die für die Begleiter des Paulus also aus dem Nichts gekommen ist. Heute würde man sagen: Da die Begleiter nicht an Jesus glaubten, hat es für sie gespuckt.

Und nun kommt das Überraschende. Würden wir heute eine Stimme einfach aus dem Nichts hören, dann würden wir einfach aus Panik davonlaufen. Wir wüssten zwar nicht wohin, aber wir laufen.

Das habe ich einmal erlebt, als ich in meiner Jugend eine Lichterscheinung am Himmel wahrnahm. Ein Taxifahrer aus dem Auto sprang und davonlief und eine alte Frau auf mich und 2 Wegbegleiter zukam und fragte: Was war denn das?

So reagieren verschreckte Menschen, die sich ein Phänomen nicht erklären können. Und was machen die Wegbegleiter des Paulus? Sie nehmen ihn bei der Hand und bringen ihn nach Damaskus.

Apostelgeschichte 22,11 Als ich aber, geblendet von der Klarheit dieses Lichtes, nicht sehen konnte, wurde ich an der Hand geleitet von denen, die bei mir waren, und kam nach Damaskus.

So das es so ausschaut, als wäre eine Erscheinung Jesu für sie gar nicht so ungewöhnlich gewesen.

Glaubst Du nicht?

Were Paul's companions religious?

Honestly friends. There are passages in the Bible that you have to read several times to even understand them.

The Acts of the Apostles tells us that Paul was on his way to Damascus to follow the “New Way”, as the Christians called themselves in the early days, and that Jesus appeared to him as a light in heaven. A light that his fellow passengers do not see.

Acts 9:3 But as he was on the way and coming near Damascus, suddenly a light from heaven shone around him; 4 and he fell to the ground and heard a voice saying to him, Saul, Saul, why are you persecuting me? 5 But he said, Lord, who art thou? He said: I am Jesus whom you are persecuting. 6 Get up and go into the city; you will be told what to do. 7 But the men who were his companions stood speechless; for although they heard the voice, they saw no one.

But what they perceive is this voice, which came out of nowhere for Paul's companions. Today one would say: Since the companions did not believe in Jesus, it spat for them.

And now comes the surprise. If we were to hear a voice out of nowhere today, we would just run away in panic. We don't know where to go, but we're walking.

I experienced this once when I saw a light phenomenon in the sky when I was young. A taxi driver jumped out of the car and ran away and an old woman came up to me and 2 companions and asked: What was that?

This is how frightened people who cannot explain a phenomenon react. And what do Paul's companions do? They take him by the hand and take him to Damascus.

Acts 22:11 But being blinded by the clarity of that light and unable to see, I was led by the hand of those who were with me, and came to Damascus.

So that it looks as if an apparition of Jesus would not have been that unusual for them.

Do not you think?

Alleine kann ich nur verlieren, aber gemeinsam sind wir stark.
Wer mehr über mich erfahren will, dem empfehle ich meine Bücher

 Antworten

 Beitrag melden
Bereits Mitglied?
Jetzt anmelden!
Mitglied werden?
Jetzt registrieren!