Предпоставката за богатството на Исус! Die Prämise von Jesu Reichtum! The premise of Jesus' wealth!

20.06.2024 05:44
#1
avatar

Quelle: Institut Für Christliche Forschung (IFCF)

Тогава, скъпи приятели, някой за пореден път ми обясни, че моята предпоставка, че Исус изобщо не е бил беден, иначе хората нямаше да играят за палтото му, може да бъде абсолютна глупост.

И аз му посочих един факт. А именно, че Исус вероятно щеше да стане за смях, ако каза нещо подобно.

Марк 10:28 Тогава Петър започна и му каза: Ето, ние оставихме всичко и Те последвахме. 29 Исус каза: „Истина ви казвам, няма никой, който да напусне къща, или братя, или сестри, или майка, или баща, или деца, или нива заради Мене и заради благовестието, 30 който не получете стократно: сега в това време къщи и братя и сестри и майки и деца и ниви всред гоненията - и в бъдещия свят вечен живот. 31 Но мнозина ще бъдат последни, които са първи, и първи, които са последни.

Исус можеше да направи такова изявление само защото хората можеха да видят, че не са обеднели. В противен случай щеше да има голям спор с Питър.

Движението разполагаше с мечове и достатъчно финансови ресурси, за да си струва дори за Юда, крадецът

Йоан 12:6 Но той каза това не защото беше беден, а защото беше крадец; той имаше чантата и взе това, което му беше дадено.

И като цяло вероятно беше доста богат.

Не мислиш ли?

Die Prämise von Jesu Reichtum!

Da hat mir doch, liebe Freunde, wieder einmal jemand erklärt, dass meine Prämise, dass Jesus gar nicht arm gewesen wäre, man sonst wohl nicht um seinen Mantel gespielt hätte, nur ein absoluter Unsinn sein kann.

Und ich habe ihn hierauf auf einen Umstand aufmerksam gemacht. Nämlich das Jesus wohl ausgelacht worden wäre, wenn er wie folgt von sich gibt.

Markus 10,28 Da fing Petrus an und sagte zu ihm: Siehe, wir haben alles verlassen und sind dir nachgefolgt. 29 Jesus sprach: Wahrlich, ich sage euch: Es ist niemand, der Haus oder Brüder oder Schwestern oder Mutter oder Vater oder Kinder oder Äcker verlässt um meinetwillen und um des Evangeliums willen, 30 der nicht hundertfach empfange: jetzt in dieser Zeit Häuser und Brüder und Schwestern und Mütter und Kinder und Äcker mitten unter Verfolgungen – und in der kommenden Welt das ewige Leben. 31 Viele aber werden die Letzten sein, die die Ersten sind, und die Ersten sein, die die Letzten sind.

So eine Aussage konnte Jesus nur tätigen, weil man bei ihm selbst sah, dass man nicht verarmte. Sonst wäre es wohl zu einem mächtigen Streit mit Petrus gekommen.

Die Bewegung verfügte über Schwerter, genügend finanzielle Mittel, so das es sich auch für Judas, einen Dieb lohnte

Joh 12,6 Das sagte er aber nicht, weil ihm an den Armen lag, sondern er war ein Dieb; er hatte den Geldbeutel und nahm an sich, was gegeben wurde.

Und dürfte insgesamt eher wohlhabend gewesen sein.

Glaubst Du nicht?

The premise of Jesus' wealth!

Then, dear friends, someone once again explained to me that my premise that Jesus wasn't poor at all, otherwise people wouldn't have been playing for his coat, can only be absolute nonsense.

And I pointed out a fact to him. Namely that Jesus would probably have been laughed at if he said something like this.

Mark 10:28 Then Peter began and said to him, Behold, we have left everything and followed you. 29 Jesus said, "Truly I say to you, there is no one who leaves house, or brothers, or sisters, or mother, or father, or children, or fields, for my sake and for the gospel's sake, 30 who does not receive a hundredfold: now at this time, houses and brothers and sisters and mothers and children and fields in the midst of persecutions - and in the world to come, eternal life. 31 But many will be last who are first, and first who are last.

Jesus could only make such a statement because people could see that they were not impoverished. Otherwise there would have been a huge argument with Peter.

The movement had swords and enough financial resources to make it worthwhile even for Judas, a thief

John 12:6 But he said this not because he was poor, but because he was a thief; he had the purse and took what was given.

And overall, he was probably rather wealthy.

Do not you think?

Alleine kann ich nur verlieren, aber gemeinsam sind wir stark.
Wer mehr über mich erfahren will, dem empfehle ich meine Bücher

 Antworten

 Beitrag melden
Bereits Mitglied?
Jetzt anmelden!
Mitglied werden?
Jetzt registrieren!