Критиката на Павел към евреите! Die Kritik des Paulus an den Juden! Paul's criticism of the Jews!

14.07.2024 07:55
#1
avatar

Quelle: Institut Für Christliche Forschung (IFCF)

Изненадващо е, скъпи приятели, когато четем в 1 Коринтяни, глава 10, стихове 1 и 2, че всички са били кръстени в Мойсей. Изненадващо, защото повечето хора смятат кръщението за нещо новозаветно.

1 Коринтяни 10:1 Но няма да ви оставя в неведение, братя и сестри, че всичките ни бащи бяха под облака и всички минаха през морето; 2 И всички бяха кръстени в Мойсей в облака и в морето, 3 и всички ядоха една и съща духовна храна

Все още се приема, че обрязването може да е съществувало в старозаветните времена. Но никой не предполага, че кръщението вече е съществувало.

И това е причината, поради която Исус и след това Павел по-късно нямат толкова положителни думи за юдаизма. Не защото са били евреи, както често се твърди погрешно днес. Те искаха да създадат нова религия.

Но тъй като не са живели според оригиналните еврейски учения.

Не мислиш ли?

Die Kritik des Paulus an den Juden!

Es ist überraschend, liebe Freunde, wenn wir im 1.Korintherbrief im Kapitel 10 in den Versen 1 und 2 lesen, dass alle auf Mose hin getauft worden wären. Überraschend, weil die Meisten die Taufe für etwas Neutestamentarisches halten.

1.Korinther 10, 1 Ich will euch aber, Brüder und Schwestern, nicht in Unwissenheit darüber lassen, dass unsre Väter alle unter der Wolke gewesen und alle durchs Meer gegangen sind; 2 und sind alle auf Mose getauft worden in der Wolke und im Meer, 3 und haben alle dieselbe geistliche Speise gegessen

Man zwar noch davon ausgeht, dass es zur Zeiten des Alten Testaments die Beschneidung gegeben haben könnte. Niemand aber davon ausgeht, dass da auch schon Taufe existierte.

Und das ist der Grund, warum Jesus und dann Paulus später nicht so positive Worte über das Judentum finden. Nicht weil diese Juden wären, wie heute häufig fälschlich behauptet wird. Sie hätten eine neue Religion gründen wollen.

Sondern weil diese eben nicht nach den ursprünglich jüdischen Lehren lebten.

Glaubst Du nicht?

Paul's criticism of the Jews!

It is surprising, dear friends, when we read in 1 Corinthians, chapter 10, verses 1 and 2, that everyone was baptized into Moses. Surprising because most people think of baptism as something New Testament.

1 Corinthians 10:1 But I will not leave you ignorant, brothers and sisters, that our fathers were all under the cloud, and all passed through the sea; 2 And they were all baptized into Moses in the cloud and in the sea, 3 and they all ate the same spiritual food

It is still assumed that circumcision could have existed in Old Testament times. But no one assumes that baptism already existed.

And that is the reason why Jesus and then Paul later do not have such positive words about Judaism. Not because they were Jews, as is often falsely claimed today. They wanted to found a new religion.

But because they did not live according to the original Jewish teachings.

Do not you think?

Alleine kann ich nur verlieren, aber gemeinsam sind wir stark.
Wer mehr über mich erfahren will, dem empfehle ich meine Bücher

 Antworten

 Beitrag melden
Bereits Mitglied?
Jetzt anmelden!
Mitglied werden?
Jetzt registrieren!